
In de lezing ‘aandacht smaakt beter’ gaat Peter Ros in op het magische ingrediënt aandacht, hoe dit de perceptie van mensen kan beïnvloeden, waarom het brein hier vrolijk aan meedoet en hoe je dit kunt toe passen in allerhande situaties.
Deze lezing geeft interessante inzichten in menselijk gedrag en de werking van het brein. Niet alleen nuttig voor het binden van klanten, maar zeker voor diegenen die iedere dag leiding geven aan groepen mensen.
Terug naar programma.
Hoewel de meeste van ons denken dat we het grootste gedeelte van de dag weloverwogen beslissingen maken, weten we inmiddels dat de Homo economicus niet bestaat. Hoewel prijs in veel gevallen een belangrijke factor vormt, kent eenieder van ons de voorbeelden waar we bereid zijn om meer te betalen voor ogenschijnlijk hetzelfde product of dezelfde dienst.
Over Peter Ros
Geboren in de speelgoedwinkel van zijn ouders groeide Peter op in de wereld van de retail. Na een stormachtige carrière bij Khan’s mode koos Peter voor het ondernemerschap. Begin jaren nul startte hij een internetbedrijfje waarin zijn nieuwsgierigheid naar technologie en fascinatie voor menselijk gedrag samenkwamen. Inmiddels is Peter een veel gevraagd spreker op het gebied van gedrag en verbinding in een door informatie dichtslibbende wereld. Peter is Strateeg, boardroom sparringpartner en Managing Director van Digitale Fitheid
